W biznesie sztuczną inteligencję wykorzystuje się przede wszystkim do automatyzacji powtarzalnych czynności i optymalizacji procesów. Narzędzia AI są też świetnym wsparciem w marketingu i sprzedaży dzięki temu, że potrafią generować teksty oraz obrazy. Najpopularniejszym narzędziem AI na rynku jest ChatGPT. A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o AI i poznać jak narzędzia AI pomagają w rozwoju biznesu pobierz mój darmowy e-book „Sztuczna inteligencja w biznesie on-line”.
Co to jest ChatGPT?
Jest to narzędzie, które pozwala na interakcję użytkownika ze sztuczną inteligencją w formie czatu. Użytkownicy mogą zadawać pytania i wydawać polecenia, wszystko z zachowaniem ciągłości konwersacji i kontekstu. Co ważne, z ChatGPT możemy z powodzeniem porozumiewać się w języku polskim.
Zastosowanie takiego narzędzia jest bardzo wszechstronne:
- redagowanie tekstu,
- tworzenie treści kreatywnych,
- burza mózgów,
- tłumaczenia,
- podsumowania stron, tekstów,
- tworzenie planów publikacji, artykułów, wpisów na social media,
- odpowiadanie na pytania,
- analizowanie dokumentów.
Zastosowanie ChatGPT w biznesie
Wyszukiwanie i synteza informacji:
ChatGPT może w pewnym stopniu zastąpić tradycyjne wyszukiwarki internetowe, dostarczając szybkich i zsyntetyzowanych odpowiedzi na pytania, co przyspiesza proces wyszukiwania i obróbki informacji w biznesie. Może tworzyć streszczenia i podsumowania stron i artykułów.
Generowanie treści
ChatGPT może służyć do generowania pomysłów na treści, tworzenia planów artykułów oraz nawet pisania treści, co może znacząco przyspieszyć proces tworzenia treści marketingowych, takich jak maile czy wpisy na social media. Może być również pomocą przy tworzeniu procedur, opisów stanowisk czy ogłoszeń o pracę.
Praca kreatywna
Chat można wykorzystać do generowania pomysłów i idei. Można go używać jak partnera w czasie burzy mózgów i pytać o opinie lub poprosić o wygenerowanie swoich własnych pomysłów. Chat może być pomocą w pracy nad nowymi markami, produktami, strategiami czy analizami.
Generowanie grafik
Chat GPT z pomocą DALL-E zamienia nasze pomysły w grafiki, jest to tzw. funkcja “text to image”. Pozwala to generować obrazy w najróżniejszym stylu – od hiperrealistycznych zdjęć po baśniowe ilustracje.
Tworzenie własnych botów
Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać ChatGPT do stworzenia swoich własnych Chatbotów opartych na wewnętrznych danych, instrukcjach i bazie wiedzy. Taki Chatbot może być udostępniony pracownikom lub klientom w ramach obsługi klienta (Help Desku), co może zwiększyć efektywność i dostępność wsparcia.
Rozwiązywanie problemów
Zamiast przeszukiwać strony internetowe w poszukiwaniu konkretnych instrukcji, można zadać pytanie ChatGPT, który może szybko znaleźć najlepszą odpowiedź na dany problem.
Automatyzacja obsługi klienta
ChatGPT może być wykorzystany do automatyzacji odpowiedzi na powtarzające się pytania klientów, co przyczynia się do szybszego i bardziej efektywnego rozwiązywania zapytań oraz poprawia doświadczenie klienta.
Analiza danych i generowanie raportów:
ChatGPT może być używany do analizy danych, generowania raportów lub prognozowania trendów biznesowych na podstawie zebranych informacji, co może wspomóc proces podejmowania decyzji.
przy czym skuteczność odpowiedzi będzie zależała od jakości danych, którymi został zasilony Chatbot.
ChatGPT w życiu prywatnym
CV + List motywacyjny
Możesz poprosić Chat o przygotowanie przykładowego CV pasującego do danego ogłoszenia.Na baziw wyagań oraz opisu firmy ChatGPT może pomóc stworzyć Ci list motywacyjny.
Przygotowanie do rozmowy o pracę
Chat może przygotować dla Ciebie zestaw potencjalnych pytań na dane stanowisko. Może też wygenerować najlepsze na nie odpowiedzi. Możesz też ćwiczyć z nim odpowiedzi na trudne pytania.
Nauka języka
Po pierwsze, chat może działać jak tłumacz. Po drugie, możesz prowadzić z nim konwersację w języku, którego właśnie się uczysz. W reszcie oo trzecie, możesz przygotować z Czatem plan nauki, listę słówek czy zagadnienia wymagające zgłębienia na określonym etapie nauki.
Plan podróży
Szukasz pomysłu na ciekawą wycieczkę ale nie lubisz godzinami wyszukiwać atrakcji turystycznych? Spytaj ChatGPT o najciekawsze wycieczki, zabytki czy miejsca warte odwiedzenia.
Plan treningowy, dieta
Możesz użyć ChatGPT jako swojego personalnego trenera. Przygotuj z nim zestaw ćwiczeń albo dietę o zadanych parametrach.
ChatGPT – cena
Chat GPT w wersji 3.5 dostępny jest za darmo. Posiada on jednak wiele ograniczeń. Przede wszystkim nie posiada aktualnych danych. Jego ostatnia aktualizacja miała miejsce w styczniu 2022. Nadal jest to przydatne narzędzie, ale jeśli chcemy tworzyć swoje chaty, albo wykorzystywać chat w bardziej zaawansowany sposób to będziemy musieli wykupić płatną licencję.
- Free – ChatGPT w wersji 3.5 dostępny jest za darmo, wersja ta ma jednak duże ograniczenia w stosunku do wersji 4.0.
- Plus – 20$/miesięcznie – wszystko co w wersji Free oraz wersja 4.0, która pozwala na przeglądanie, tworzenie swoich modeli GPT, jest zintegrowana z generatorem grafiki DALL-e a przede wszystkim pozwala na zaawansowaną analizę danych oraz ma dostęp do internetu.
Podsumowanie
Jeśli zainteresował Cię temat pracy z ChatGPT i chcesz dowiedzieć się więcej jak skutecznie wykorzystać to narzędzie pobierz mój bezpłatny e-book „Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji”. Dowiesz się z niego jak wybrać odpowiednie dla siebie narzędzia, jak pisać prompty by były skuteczne i na co uważać.
W biznesie narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, odgrywają kluczową rolę w automatyzacji procesów, generowaniu treści oraz obsłudze klienta. ChatGPT umożliwia szybkie wyszukiwanie i syntezę informacji, generowanie treści oraz rozwiązywanie problemów, co znacząco zwiększa efektywność pracy. Dodatkowo, zaawansowane funkcje, takie jak generowanie grafik czy tworzenie własnych Chatbotów, otwierają nowe możliwości dla biznesu. Jednakże, należy pamiętać, że pomimo zalet, istnieje ryzyko pomyłek, ponieważ ChatGPT nie ma umiejętności weryfikacji źródeł danych. Dlatego ważne jest zachowanie ostrożności i dokładnej weryfikacji uzyskanych informacji. Czytaj więcej o ryzykach związanych z wdrażaniem narzędzi AI.
Jestem Magda, ta z narudo.pl – entuzjastka technologii, project manager i analityk
IT. Wspieram przedsiębiorców i twórców internetowych w skutecznym wykorzystywaniu narzędzi online i sztucznej inteligencji oraz organizacji i planowaniu. Wierzę w optymalizację pracy i efektywne zarządzanie, jestem gotowa podzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą abyśmy mogli pracować mądrzej, nie ciężej.